آبان 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه آقایان در رابطه می خواهند اما نمی گویند !

گاهی کاملا روشن و واضح است که در دل آقایان چه می گذرد، اما گاهی هم اتفاق می افتد که آنها آنچه در دل شان دارند را پنهان می کنند. دلایل این موضوع می تواند گوناگون باشد، شاید او حوصله غر زدن های شما را ندارد یا این که از عکس العمل شما می ترسد، در هر صورت این شمایید که در این شرایط باید باهوش باشید و بدانید که در دل طرف مقابل تان چه می گذرد.  در اینجا چند مورد از کارهایی که آقایان دوست دارند به شما بگویند اما نمی گویند را برایتان آورده ایم

 او فرزند بیشتری می خواهد

 آقایان عاشق فرزند هستند، به خصوص آنهایی که در خانواده های پرجمعیت تری بزرگ شده اند. شاید برای شما دو فرزند کافی باشد اما ایده آل او 4 یا حتی 5 بچه است. با تمام این اوصاف، او هیچ گاه این موضوع را به روی شما نمی آید و منتظر می ماند تا خود شما به او پیشنهاد دهید. پس اگر شما هم خانواده ای پر جمعیت را می پسندید، درنگ نکنید.

 غر زدن را تمام کنید

 آقایان از غر زدن های خانم ها بیزارند. اگر چه شما مجبورید یک کار را هزار بار به گوشش بخوانید تا انجام دهد اما این را هم بدانید که با غر زدن تنها او را بیشتر از خودتان می رانید.

 باور کنید که زیبایید

 شما از نظر همسرتان زیبایید، پس چرا خودتان این حقیقت را نمی پذیرید. شاید معیار شما از زیبایی با معیار طرف مقابل تان فرق کند اما آنچه همسرتان از شما می خواهد این است که باور کنید از نظر او واقعا زیبا و جذاب هستید.

 اجازه دیدن کانال های ورزشی را به او بدهید

 ورزش یا حتی بازی های کامپیوتری تمام استرسی که مردها در طول روز یا حتی هفته به دوش کشیدند را از بین می برد. این که او آخر هفته ها یا حتی در زمان های بیکاری دوست دارد که زمان خود را صرف دیدن فیلم یا بازی مورد علاقه اش صرف کند اصلا بدین معنی نیست که تمایلی به شما ندارد.

 او تنها می خواهد زمانی را در تنهایی و تنها برای خودش سپری کند. بنابراین به او لبخند بزنید و اجازه دهید که فعالیت مورد علاقه اش را انجام دهد تا پس از آن انرژی بیشتری برای شما داشته باشد.

 از او برای تغییر دکوراسیون نظر نخواهید

 همسر شما خیلی برایش مهم نیست که رنگ پرده خانه تان قرمز باشد یا فرش اتاق تان، یا حتی اهمیتی نمی دهد که قاب عکس ها را روی کدام دیوار آویزان کنید. پس وقت خودتان را با مشورت با او هدر ندهید و آنچه دل خودتان می خواهد را در دکوراسیون خانه پیاده کنید.

 زمان بیشتری را در تنهایی با او سپری کنید

 همان قدر که دخترها عاشق صمیمیت و تنهایی با عشق زندگی شان هستند، پسرها هم دوست دارند که زمان زیادی را با فرد مورد علاقه شان در تنهایی بگذرانند اما در گفتن چنین خواسته ای، جرات زیادی ندارند. فرقی نمی کند که در تنهایی تان فیلم ببینید یا که قهوه بنوشید، آنچه تحت هر شرایط برای او مهم است، تنهایی اش با شماست. پس زمان بیشتری را به او و تنها به او اختصاص دهید.

 از تلاش برای تغییر دادن او دست بردارید

 یادتان باشد زمانی که رابطه تان را با همسرتان آغاز کردید، او همان فردی بوده که اکنون می بیند پس دلیلی ندارد که او را تغییر دهید زیرا شما او را همانگونه که بوده پذیرفته اید. با اصرار برای تغییر دادن شخصیت او، شما تنها او را عصبانی تر می کنید. پس به جای اصرار بیهوده، تنها برای برآوردن نیازهای خودتان، سعی کنید او را بیشتر بشناسید و او را همان گونه که هست بپذیرید.

 غیبت نکنید

 آقایان، برعکس خانم ها، خیلی اهل غیبت نیستند. به همین دلیل، از زمان هایی که شما با دوستان تان پشت دیگران حرف می زنید، بیزارند. پس این اخلاق بد را کنار بگذارید. اگر کلامی خوشایند ندارید که بر زبان آورید، بهتر است سکوت کنید.

 رابطه زناشویی تان را بیشتر کنید

 آقایان از رابطه زناشویی سیر نمی شوند. اگر برای این کار اصرار نمی کنند، دلیل اش  این است که دوست ندارند را شما را وادار به کاری که تمایل زیادی به آن ندارید، کنند. به همین دلیل، اگر می خواهید دل او را بیشتر به دست آورید، گاهی شما برای شروع این کار پیش قدم شوید.

  زمان بیشتری را با دوستان تان بگذرانید

 درست برعکس خانم که فکر می کنند آقایان زمانی که با دوستان شان هستند، آنها را از یاد می برند، آقایان دوست دارند که همسرشان زمان بیشتری را با دوستان شان بگذرانند زیرا آنها به این مسئله خوب واقف اند که برخی از نیازهای خانم ها تنها در کنار جنس موافق شان رفع خواهد شد. بنابراین فکر نکنید که همسرتان از این موضوع که شما با دوستان تان قرار شام را بگذارید، دلخور می شود.

 کاری را که خوشحال تان را می کند، انجام دهید

 اگر چه آقایان اکثر اوقات دوست دارند که طبق نظر همسرشان عمل کنند اما آنچه برای خود خانم ها می پسندند این است که هر کاری را که خودشان دوست دارند و واقعا شادشان می کند، انجام دهند. به عنوان مثال اگر از کار خود راضی نیستید، تغییرش دهید. او این کار را بیشتر از غر زدن می پسندد.

 کمتر آرایش کنید

 اگر چه آرایش به عنوان معیاری برای زیبایی خانم ها در جامعه رسم شده است، اما آقایان چهره بدون آرایش خانم ها را بیشتر ترجیح می دهند. ممکن است آنها خیلی این موضوع را به روی تان نیاورند اما سعی کنید زمانی که پیش او هستید، کمتر آرایش کنید زیرا که او زیبایی طبیعی شما را بیشتر می پسندند.

 برای خود دسر سفارش دهید

 همسرتان دوست دارد که شما برای خودتان کیک شکلاتی سفارش دهید. زیرا می داند که اگر او به تنهایی سفارش دسر دهد، شما حتما مقداری از دسر او را خواهید خورد، و از آنجا که دوست دارد تمام دسر خود را به تنهایی بخورد، بهتر است که برای خود یک دسر جداگانه سفارش دهید.

منبع : م جله موفقیت



تاریخ : شنبه 95/8/29 | 12:28 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

  با این 8 ترفند مهمزمان خود را مدیریت کنید.

به این هشت ترفند ساده ای که به راحتی می توانید انجام شان دهید، نگاهی بیندازید. این ترفند ها نه تنها کارایی شما را افزایش می دهند، اعتماد به نفسی را که برای رسیدن به اهدافتان احتیاج دارید، نیز به شما می بخشند.

اهداف تان را بشناسید و بر اساس ارزش و اولویت مرتب شان کنید.

شما چند هدف دارید؟ اگر هیچ هدفی ندارید، امروز حداقل یکی انتخاب کنید. اهداف برای مدیریت کارآمد زمان عنصری ضروری هستند. شاید اهداف زیای داشته باشید. اگر چنین است، سازماندهی شان کنید. شما برای هر کدام از بخش های ضروری زندگی تان به یک هدف احتیاج دارید: به عنوان مثال هدفی برای کسب و کار، هدفی برای سلامتی و هدفی برای امور مالی. هر روز یک هدف ارزش و اولویت بیشتری پیدا می کند.

 اولویت بندی کنید و امروز فقط روی یک کار مهم متمرکز شوید.

شما اهدافی ایجاد کرده اید. با این حال نمی توانید هدف را یک باره به دست آورید بلکه باید کارهای کوچک تری را انجام دهید تا به هدف تان دست یابید. به مهم ترین و در اولویت ترین هدف تان فکر کنید و امروز قدم بزرگی در راه رسیدن به آن بردارید. اگر می توانید قبل از انجام هر کار دیگری به آن هدف بپردازید.

در هر لحظه اولویت های خود را به خاطر داشته باشید.

قبل از آن که صبحگاه خانه را ترک کنید، برای روز کاری خود برنامه ای بچینید. شاید لیست کارهایی که باید انجام شوند، نامحدود بود. پنج کار مهم روزتان را انتخاب کنید، اولویت بندی شان کنید و به ترتیب اولویت انجام شان دهید. اگر مطمئن نیستید که باید در لحظه چه کاری انجام دهید، با خود فکر کرده و مهم ترین کار آن زمان را انتخاب کنید. کمتر پیش می آید که اولویت اصلی شما در روز چک کردن شبکه اجتماعی تان باشد!
ارزش مالی هر ساعت خود را حساب کنید.

اگر بدانید که هر ساعت از روزتان چند هزار تومان ارزش دارد، راحت تر می توانید وقت تان را مدیریت کنید. اگر نمی دانید که هر ساعت از وقت تان چقدر می ارزد، حدس بزنید یا از رئیس تان بپرسید. اگر کار آفرین و به عبارت دیگر رئیس خودتان هستید، مطمئنا می دانید که هر ساعت چه ارزشی دارد. پس به راحتی می توانید کارهای بی فایده را کنار بگذارید.


هیچ چیز کامل نیست. فقط انجام شان دهید و نهایت تلاش تان را بکنید.

شما می خواهید نهایت تلاش تان را بکنید. اما بدانید که کمال گرایی وقت تان را هدر می دهد. هیچ چیز کامل نیست. اگر به چنین چیزی قائل هستید، بدانید که فایده ای ندارد و سعی کنید ساده بگیرید.
کارتان را در نیمی از زمانی که باید، انجام دهید.

سعی کنید محدوده زمانی سفت و سختی برای خود قائل شوید. به عنوان مثال فرض کنیم که برای انجام کاری همیشه سه ساعت زمان می گذاشتید. حالا سعی کنید آن را در نصف آن زمان، یعنی 90 دقیقه انجام دهید. احتمالا از دیدن این که توانستید در زمان کمتری کارتان را انجام دهید، شگفت زده خواهید شد.
هر روز زمانی را به برنامه ریزی و تفکر اختصاص دهید.

اگر قبل از شروع و انجام هر پروژه ای لیست برنامه های اولویت بندی شده داشته باشید، در هر روز زمان زیادی را صرفه جویی خواهید کرد. هر روز زمانی را به برنامه ریزی پروژه ها و کارهای تان اختصاص دهید؛ حتی اگر شده قبل از خواب این کار را انجام دهید.

اگر کس دیگری می تواند کاری را انجام دهد، آن کار را به او واگذار کنید.

شما متوجه شدید که هر ساعت از وقت تان چه مقدار ارزش دارد. به تمام کارهایی که هر روز انجام می دهید نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که چه کارهایی را نباید خودتان انجام دهید. به عنوان مثال فرض کنیم هر ساعت از وقت تان 50 هزار تومان ارزش دارد. پس اگر وقت تان را صرف چک کردن شبکه اجتماعی کسب و کارتان کنید، آیا به صرفتان خواهد بود؟ خیر. پس شاید بتوانید شخصی را با هزینه کمتر به این کار بگمارید و در عین ایجاد یک فرصت شغلی، استفاده بهتری از وقت خود کرده باشید. 

اگر می خواهید توانایی شما در مدیریت زمان چقدر است کلیک بفرمائید.

نویسنده: آنجلا بوث  به نقل از مجله موفقیت

 

 



تاریخ : جمعه 95/8/28 | 9:32 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ ) سادات خشوعی

امروزهبرخلاف  گذشتهوعلیرغمتفاوتهایفرهنگیومذهبیدرجوامعمختلف،شوخطبعیبهمنزلةمبحثجدیدیدرروانشناسیمثبت،وبهعنوانیکویژگیچندبعدیمعرفیشدهاست.  برای مثال،درفرهنگدینیما،نهتنهاشوخطبعیبهعنوانیکخصلتمؤمنانهیادشدهاست،بلکه پیشوایاندینینیزبادرنظرگرفتنحدومرزشوخ طبعی،آنراستودهاند. برایاثباتاینادعا همینبسکهحضرتعلی (ع) درمستدرکالوسائلمی فرمایند: رسولخدا )ص( هرگاهیکیازاصحابخودرااندوهگینمیدیدنداوراباشوخیومزاحخوشحالمی کردند (سادات خشوعی، 1386). این پرسشنامه دارای 25 سوال بوده و توسط سادات خشوعی  و همکارانش (1388) تهیه و اعتبار سنجی شده است.

به همراه 1 مقاله رایگان

دریافت پرسشنامه شوخ طبعی (SHQ) سادات خشوعی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : جمعه 95/8/28 | 12:5 صبح | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه عقاید وسوسه انگیز (CBQ)

با وجود پیشرفت هایی که در درمان اعتیاد انجام گرفته،بازگشت دوره های سنگین و غیر قابل کنترل مصرف، همچنان به عنوان یک مشکل رایج باقی است (ویتکویتز و مارلات، 2004). فهم پدیده «بازگشت» و پیشگیری از آن بزرگترین چالشی است که متخصصان درمان اعتیاد با آن مواجهند (گرانت و همکاران، 2006). این پرسشنامه توسط رایت و بک (1993) ساخته شده، دارای 20 ماده است . این آزمون  یک مقیاس خودسنجی است که هدف آن سنجش میزان وسوسه برای مصرف مواد مخدراست (بک، 1993).

به همراه 3مقاله رایگان

دریافتپرسشنامه عقاید وسوسه انگیز (CBQ)

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



تاریخ : پنج شنبه 95/8/27 | 7:27 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

                     پرسشنامه ی تشخیصی نقص توجه / بیش فعالی کودکان کانرز   (فرم معلم)

یکی از ابزارهای رایج در سنجش رفتار کودکان، بر اساس نظام طبقه بندی ابعادی، مقیاس های درجه بندی کانرز است که مشتمل بر پرسشنامه های رفتاری مخصوص کودکان می باشد.   این پرسشنامه ها به سنجش میزان نقص توجه / بیش فعالی این مقیاس یکی از شناخته شده ترین مقیاس های مشکلات رفتاری کودکان است و به دلیل داشتن خصوصیات مثبت زیاد بیش از 50 سال است که در مطالعات متعدد و در بستر پژوهشی و بالینی مورد توجه استفاده و توجه قرار گرفته است. ساخت این مقیاس در سال 1960 توسط کیت کانرز آغاز شد. این مقیاس به صورت های متعدد  93، 73 و ... تهیه شده است ( شهیم و همکاران، 1386).  در این تحقیق از فرم  39 سوالی استفاده شده است.     

به همراه 1 مقاله رایگان

دریافت پرسشنامه ی تشخیصی نقص توجه / بیش فعالی کودکان کانرز   (فرم معلم)

 

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : سه شنبه 95/8/25 | 8:23 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه عوامل مؤثر در گرایش به اعتیاد

اعتیاد را به عادت کردن، خو گرفتن، و خود را وقف عادتی نکوهیده کردن معنا کرده اند; به عبارت دیگر تسلیم به ماده مخدّر که از نظر جسمی و یا اجتماعی زیان آور شمرده می شود، اعتیاد نام دارد .
در سال 1950 سازمان ملل متحد تعریف زیر را برای اعتیاد به مواد مخدر ارائه کرد: «اعتیاد به مواد مخدّر عبارت است از مسمومیت تدریجی یا حادی که به علت استعمال مداوم یک دارو اعم از طبیعی یا ترکیبی ایجاد می شود و به حال شخص و اجتماع زیان آور است». برای گرایش به اعتیاد علت های زیادی را شمرده اند ولی می توان مهم ترین آن ها را در سطه حیطه ی توان در سه حیطه فردی، اجتماعی و خانوادگی  طبقه بندی کرد. این پرسشنامه دارای 18 سوال بوده و هدف آن بررسی عوامل موثر در گرایش به اعتیار از ابعاد مختلف (عوامل فردی،‌ عوامل خانوادگی و محیطی، عوامل اجتماعی) است.

به همراه 3 مقاله رایگان

پرسشنامه عوامل مؤثر در گرایش به اعتیاد

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : دوشنبه 95/8/24 | 10:40 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه فرسودگی شغلی گلدارد (GBI)

در سالهای اخیر، روان شناسان نسبت به مطالعه و تحقیق درباب پدیده ای به نام فرسودگی شغلی علاقه مند شده و پژوهشهای متعددی را در این زمینه انجام داده اند.فرسودگی کاری در حقیقت آن نوع از فرسودگی روانی است که با فشارهای روانی یااسترسهای مربوطه به شغل و محیط کار توام گشته است . این اختلال درمیان انواع مشاغل مددرسان و یاری دهنده نظیر مشاوران ، معلمان ، مددکاران اجتماعی ، پزشکان ،پلیس ، پرستاران و مواردی از این قبیل مشاهده شده و با محرکهای تنش زایی مانند داشتن مراجعان بیش ازحد در یک زمان ، نداشتن وقت کافی و فقدان حمایت یا قدردانی مرتبط است . پرسشنامه فرسودگی شغلی گلدارد شاخصی برای تعیین میزان فرسودگی شغلی مشاوران و روان­درمانگران است و توسط دیوید گلدارد (1989) ساخته شده است. این پرسشنامه یک مقیاس درجه­بندی هفتگانه است و دارای 40 آیتم یا ماده و بدون مولفه بوده و به روش لیکرت ساخته شده است.

به همراه 3 مقاله رایگان

دریافت  پرسشنامه فرسودگی شغلی گلدارد(GBI)

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : یکشنبه 95/8/23 | 10:27 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه کمالگرایی هیل (جدید) 59 سوالی :

کمال گراییبه عنوان یک صفت شخصیتی، سازه ای چندبعدی است (هویت و فلت،1991) . که با تلاش برای بی نقص ، بودن و وضع معیارهای عالی برای عملکرد، همراه با تمایل به ارزشیابی های کاملاً انتقادی از رفتار شخصی و حساسیت بیش از حد در مورد اشتباهات، مشخص می شود (فلت و هویت، 2002) . این مقیاس دارای 59 گویه و 8 خرده مقیاس می­باشد.

به همراه 1 مقاله رایگان

دریافت  پرسشنامه کمالگرایی هیل59 سوالی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : شنبه 95/8/22 | 9:42 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه کمالگرایی هیل58 سوالی :

کمال گرایی به عنوان یک صفت شخصیتی، سازه ای چندبعدی است (هویت و فلت،1991). که با تلاش برای بی نقص ،  بودن و وضع معیارهای عالی برای عملکرد، همراه با تمایل به ارزشیابی های کاملاً انتقادی از رفتار شخصی و حساسیت بیش از حد در مورد اشتباهات، مشخص می شود (فلت و هویت، 2002 .  این مقیاس دارای 58 گویه و 6 خرده مقیاس می­باشد.

به همراه 3 مقاله رایگان

دریافت  پرسشنامه کمالگرایی هیل58 سوالی

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 



تاریخ : شنبه 95/8/22 | 9:32 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه مهارت های مقابله ای  ( ACSI-28 )

در خلال دهه های اخیر علاقه و توجه به روانشناسی ورزشی افزایش چشمگیری یافته است. به عبارت دیگر روانشناسی ورزش از روشهای ارزیابی روانشناختی و راهبردهای مداخله ای برای کمک به افراد جهت نیل به عملکرد ورزشی بالاتر استفاده می کند. نقش مهارتهای روانی برای اندازه گیری فعالیتهایی که جنبه ذهنی دارند بیش از همه اهمیت پیدا کرده است. بنابراین مقوله هایی مانند انگیزش, اعتماد به نفس, تمرکز, تصویرسازی ذهنی, کنترل حالات روانی و هدف چینی که از متغیرهای مهارتهای روانی هستند در فعالیتهای ورزشی کاربرد فراوانی دارند(کیوان فر,1388). از آنجا که تفاسیر شناختی افراد از رویدادهای استرس زا بر واکنش های آنها تاثیر می گذارد, افراد در میزان استرس زا تلقی کردن تجارب گوناگون باهم متفاوتند(سندرسون,1393). پرسشنامه مهارتهای مقابله ای(کنارآمدن) یک آزمون 28 سوالی است که شامل طیف وسیعی از مهارتهای روانی است که در موقعیت های مختلف بازی و شرایط مسابقه, عکس العمل ورزشکاران را مورد ارزیابی قرار می دهد.

دریافت پرسشنامه مهارت های مقابله ای ( ACSI-28 )

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : جمعه 95/8/21 | 3:33 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق