تیر 95 - پرسشنامه / مبانی نظری و پژوشی/ Spss
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

eagle

همیشه آغاز راه دشوار است.

عقاب در آغاز پرواز،پر می ریزد اما در اوج،

حتی از بال زدن هم بی نیاز است...



تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 5:43 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

چگونه زبان جدید را در زمان کمتری یاد بگیریم؟

در جهان امروزی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، توانایی یادگیری یک زبان جدید به صورت سریع مهارت مهمی محسوب می‌شود. اگر فردی دارای چنین مهارتی باشد می‌تواند از آن برای یادگیری هر چه که خواستار آن است، استفاده کند. رایج‌ترین اشتباه افراد در یادگیری یک زبان جدید، به تنهایی عمل کردن است. اکثر افراد در طول عمر خود ساعت‌های طولانی را در کتابخانه برای خواندن کتاب‌های درسی صرف کرده‌اند بنابراین طبیعی است که از این عادت نیز برای یادگیری زبان استفاده ‌کنند.

یادگیری زبان همانند یادگیری هر مهارت دیگری دارای نکات کلیدی است که کارشناسان متخصص در این زمینه آن را در اختیار ما قرار داده‌اند. بنابراین می‌توانیم با مشخص کردن الگو و پیروی از متخصصان در این زمینه از تجربیات آن‌ها استفاده کرده و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنیم. در این صورت بسیار سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود می‌رسیم. در مطلب زیر 12 نکته به منظور یادگیری یک زبان خارجی در کمترین زمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد بنابراین تا انتهای این مطلب همراه فارنت باشید.

                            1. به دنبال معنی لغوی تمام کلمات نباشید

در اغلب موارد افراد به دنبال معنی تک‌تک کلماتی هستند که با آن‌ها برخورد می‌کنند. در اینجا باید به این نکته اشاره داشت که  ترجمه لغت به لغت و گذاشتن زمان برای انجام چنین عملی توصیه نمی‌شود. برای درک مطلبی که در حال خواندن آن هستید فقط به دنبال معنی کلماتی باشید که بارها و بارها با آن‌ها مواجه شده‌اید.

2. مشخص کردن یک هدف معین

برای یادگیری زبان خارجی هدف مشخصی معین کنید. برای مثال ممکن است که فردی برای مسافرتی که در پیش دارد نیاز به یاد گرفتن زبان آن کشور داشته باشد و تا زمان مسافرتش 3 ماه وقت دارد. بنابراین می‌تواند به گونه‌ای برنامه ریزی کند که در طول این 3 ماه، بیشترین وقت خود را به یادگیری زبان آن کشور اختصاص دهد. داشتن چنین اهداف واقعگرایانه‌ای می‌تواند در یادگیری زبان بسیار موثر واقع شود.

3. همانند یک کودک رفتار کنید

در گذشته گفته می‌شد که کودکان یادگیرنده‌های بهتری نسبت به بزرگ‌سالان هستند اما به نظر می‌رسد که امروزه این گفته حقیقت ندارد. بر طبق جدیدترین تحقیقات انجام شده محققان موفق به پیدا کردن ارتباطی میان سن و توانایی یادگیری، نشدند.

بنابراین می‌توان این‌گونه بیان کرد که کلید یادگیری سریع این است که باید همانند یک کودک رفتار کرد. از رفتارهای کودکانه در یادگیری می‌توان به فقدان خود آگاهی، تمایل زیاد به یادگیری زبان و هراس نداشتن از انجام اشتباه اشاره کرد.

4. استفاده از ریشه لغات برای یادگیری

برخی از لغات در زبان‌های مختلف ریشه یکسان دارند و این امر در یادگیری لغات جدید بسیار موثر است. برخی از لغات انگلیسی دقیقا به همان شکل در زبان فرانسه نوشته می‌شوند و تنها تلفظ آن‌ها متفاوت است. حتی می‌توان با تغییر جزئی در انتهای برخی از این کلمات دقیقا آن‌ها را به همان شکل به لغاتی در زبان‌های دیگر کشورها همانند اسپانیا، ایتالیا و یا پرتغال تبدیل کرد.

5. استفاده از مصدر در افعال مدال (Modal Verbs)

یادگیری صرف یک فعل می‌تواند بسیار خسته کننده به نظر بیاید. با استفاده از فرمول زیر دیگر نیازی به یادگیری صرف کردن افعال نیست.

Description: 12 نکته برای اینکه یک زبان خارجی را در زمان کمتری یاد بگیرید!

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که فرمول بالا چگونه می‌تواند کارآمد باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فرمول بالا شما به اجازه استفاده از همه نوع فعلی در اکثر جمله‌‌ها بدون نباز به صرف آن فعل‌ را می‌دهد. بنابراین تا زمانی که موفق به حفظ صرف افعال نشدید، می‌توانید از حالت مصدر استفاده کنید.

6. یادگیری لغات رایج

برای شروع یادگیری هر زبانی ابتدا رایج‌ترین کلمات مورد استفاده در آن زبان را یاد بگیرید. با این روش می‌توانید در زمان خود بسیار صرفه‌جویی کنید. به خاطر داشته باشید که همواره معنی این لغات را از طریق تصاویر یاد گرفته و به دنبال ترجمه لغت به لغت آن‌ها نباشید.

7. ایجاد پیامد

در بسیاری از موارد افراد در وسط راه از یادگیری زبان دست می‌کشند چرا که عدم ادامه به یادگیری پیامدی برای آن‌ها در پی نخواهد داشت و خود را ملزم به یادگیری نمی‌دانند. بنابراین همواره به دنبال انگیزه‌ای برای یادگیری باشید که پیامدی در پی داشته باشد.

8. صحبت کردن به زبان جدید

از مهم‌ترین نکته‌ای که مبتدیان یادگیری باید به آن توجه بسیاری داشته باشند این است که به محض یادگیری یک زبان جدید، به آن زبان صحبت کنند. انجام چنین عملی در یادگیری هر چه زودتر آن، می‌تواند بسیار موثر باشد.

9. به عنوان یک یادگیرنده فعال عمل کنید

در زمینه یادگیری یک زبان جدید فرد باید خود را ملزم به فعال بودن بداند. بدین معنی که علاوه بر آموزشی که به وی داده می‌شود، خود شخص نیز باید همواره سوالاتی مطرح کند و به دنبال پاسخ سوالات خود باشد.

10. ادغام مفاهیم جدید با مفاهیم قدیمی در یادگیری

یادگیری یک زبان جدید برای بزرگ‌سالان نسبت به خردسالان ممکن است کمی دشوارتر به نظر برسد. با این حال اگر بزرگ‌سالان بر عملکرد مغز خود در مواجه با چنین چالش‌هایی مسلط باشند، می‌توانند به طور کامل یک زبان جدید را یاد بگیرند . علم یادگیری یک زبان جدید نشان داده است که تکرار و تمرین بهترین راه یادگیری است. همچنین مطالعه در شب، جستجوی مفاهیمی مورد علاقه‌تان در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید و ادغام مفاهیم قدیمی با مفاهیم جدید در یادگیری زبان بسیار موثر است.

11. کمک گرفتن از تکنولوژی

یکی دیگر از روش‌های یادگیری برخی از لغات جدید در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید، استفاده از تکنولوژی است. برای مثال می‌توانید زبان گوشی یا مرورگر خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید روش‌های یادگیری را به صورت آنلاین جستجو کنید. یکی از روش‌هایی که در  حفظ لغات جدید بسیار موفق عمل کرده، استفاده از فلش کارت‌ها است.

12. همواره مکالمه کنید

به جرات می‌توان بیان کرد که مهم‌ترین روش یادگیری زبان جدید، مکالمه است. همیشه سعی داشته باشید که بیشترین وقت خود را صرف مکالمه با افرادی کنید که در زبانی که قصد یادگیری آن را دارید، از شما بهتر باشند. یک ساعت مکالمه مفید همراه با اصلاح غلط‌ها و مراجعه به دیکشنری ارزشی معادل 5 ساعت یادگیری در کلاس و 10 ساعت خودآموزی زبان دارد.

منبع: مجله موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 1:7 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

                با این 6 عامل سریعتر به اهداف تان برسید

هدف‌گذاری‌ شفاف باعث می‌شود آن‌چه واقعا به تحقق‌اش نیاز دارید را بشناسید، انگیزه‌تان را بالا می‌برد و تشویق‌تان می‌کند به آینده‌ی مثبت پیش روی‌تان تمرکز کنید. با استفاده از چند روش زیر شانس‌تان را برای گزینش و تحقق تمام اهداف زندگی‌تان که به سمت زندگی بهتر راهنمایی‌تان می‌کنند، بیش‌تر کنید. با ما همراه باشید تا این 6عامل ضروری را بشناسید .

 

1. خاص باشید

آدم‌هایی که اهداف خاصی را برای خود برمی‌گزینند، احتمال موفقیت بیش‌تری دارند. بنابراین، مثلا به جای این‌که امسال به خودتان قول دهید به طور کلی وضعیت سلامت‌تان را بهبود می‌بخشید، اهدافی را تعیین کنید که اجزای ‘سلامتی’ به شکل خاص برای‌تان تعریف می‌کنند. برای مثال، تصمیم بگیرید هفته‌ای سه مرتبه بدوید، 10 کیلو از وزن‌تان را کم کنید، یا مصرف روزانه‌ی نمک‌تان را به اندازه‌ی خاصی محدود کنید. تعیین معیار موفقیت و پیش‌بینی موانع احتمالی برای اهدافی که به روشنی تعریف شده‌اند، کار بسیار راحت‌تری است.

2. تمرکزتان را بالا ببرید

شرایط را جوری مهیا کنید که اهداف‌تان و توانایی‌تان برای تحقق آنها دائما جلوی چشمان‌تان باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید ترفیع شغلی بگیرید، باید یک یادداشت به در ورودی بچسبانید؛ محتوای یادداشت باید جوری باشد که همیشه به خاطرتان بیندازد باید بهترین عمل‌کردتان را در کار داشته باشید و با هر چالشی در مقابل‌تان روبه‌رو شوید. به علاوه، یک فهرست شفاف از ویژگی‌های شخصیِ موردعلاقه‌تان، شما را در مسیر بهبود اعتماد به نفس یاری می‌کند.

3. برای خودتان ضرب‌الاجل‌های‌ عاقلانه‌ تعیین کنید

 

تعیین چارچوب‌های زمانی واقعی و در عین حال چالش‌برانگیز بخشی از فرآیند هدف‌گذاری موثر است. برای نمونه، اگر تصمیم بگیرید مهارت جدید و پیچیده‌ای را در سه هفته بیاموزید، قطعا پس از مدت کوتاهی قاطعیت اولیه‌تان فروکش می‌کند زیرا به سرعت بیهودگی این هدف برای‌تان مشخص می‌شود. از طرف دیگر، تعیین اهداف آسان، با ضرب‌الاجل‌های طولانی نیز هدف‌گذاری موثری به حساب نمی‌آید. در این میان، مفیدترین کار این است که هدف اصلی‌تان را به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنید و برای هر کدام ضرب‌الاجل‌های منطقی و منظمی تعریف کنید. زیرکانه‌ترین کار این است که برای خودتان چالش‌های منطقی و معقولی ایجاد کنید که از همان ابتدا محتوم به شکست نباشند.

4. خودتان را مجبور به پاسخ‌گویی کنید

حتما شخصی را داشته باشید که پیشرفت‌های‌تان را قضاوت کند و اگر انگیزه‌تان را از دست بدهید و از مسیرتان منحرف شوید، شما را به راه درست بازگرداند. در انتخاب شخص مورد نظر می‌توانید مثلا از خواهر یا برادرتان کمک بخواهید، در گروهی با اهداف یکسان عضو شوید، یا یک متخصص را به خدمت بگیرید (از قبیل درمان‌گر، مربی زندگی یا مربی ورزشی شخصی). اگر در صورت عدم موفقیت در رسیدن به مراحل ضروری، مجبور به پاسخ‌گویی به شخص دیگری باشید قطعیت اولیه‌تان در هدف‌گذاری متزلزل نخواهد شد.

5. موفقیت را برای خود ترسیم کنید

مثبت‌گرا بمانید؛ هرگز اجازه ندهید اندیشه‌ی شکست احتمالی آزارتان دهد. در حقیقت، به طور کلی از تصور شکست اجتناب کنید. در عوض، از خودتان تصویر واقعی و زنده‌ای بسازید که در آن به تمام اهداف‌تان رسیده‌اید و خودتان را در شرایطی تصور کنید که از تمامی مزایای آن موفقیت بهره‌مند هستید. برای خودتان پیش از خواب، رسمی تعیین کنید که در آن هر شب، به این‌گونه تصاویر بیندیشید و به یاد خودتان بیندازید که موفقیت شده‌اید. این تجسمات فکری به صورت باورنکردنی به شما قدرت می‌دهند، و در مقابل هر چالش در طول روز پر از انرژی‌تان می‌کنند.

6. در رسیدن به اهداف‌تان هر چه سریع‌تر اقدام کنید

سرانجام، گفتن این جملات راحت است که مثلا دیگر از فردا غذاهای سالم‌تر می‌خورم یا پس از به اتمام رساندن پروژه‌‌‌ام در پایان ماه‌، زمان بیش‌تری برای تفریح و سرگرمی اختصاص می‌دهم. با خودتان چانه نزنید؛ از همین امروز کار را برای رسیدن به اهداف‌تان شروع کنید.

 

منبع: مجله موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 1:0 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

                با این 6 عامل سریعتر به اهداف تان برسید

هدف‌گذاری‌ شفاف باعث می‌شود آن‌چه واقعا به تحقق‌اش نیاز دارید را بشناسید، انگیزه‌تان را بالا می‌برد و تشویق‌تان می‌کند به آینده‌ی مثبت پیش روی‌تان تمرکز کنید. با استفاده از چند روش زیر شانس‌تان را برای گزینش و تحقق تمام اهداف زندگی‌تان که به سمت زندگی بهتر راهنمایی‌تان می‌کنند، بیش‌تر کنید. با ما همراه باشید تا این 6عامل ضروری را بشناسید .

 

1. خاص باشید

آدم‌هایی که اهداف خاصی را برای خود برمی‌گزینند، احتمال موفقیت بیش‌تری دارند. بنابراین، مثلا به جای این‌که امسال به خودتان قول دهید به طور کلی وضعیت سلامت‌تان را بهبود می‌بخشید، اهدافی را تعیین کنید که اجزای ‘سلامتی’ به شکل خاص برای‌تان تعریف می‌کنند. برای مثال، تصمیم بگیرید هفته‌ای سه مرتبه بدوید، 10 کیلو از وزن‌تان را کم کنید، یا مصرف روزانه‌ی نمک‌تان را به اندازه‌ی خاصی محدود کنید. تعیین معیار موفقیت و پیش‌بینی موانع احتمالی برای اهدافی که به روشنی تعریف شده‌اند، کار بسیار راحت‌تری است.

2. تمرکزتان را بالا ببرید

شرایط را جوری مهیا کنید که اهداف‌تان و توانایی‌تان برای تحقق آنها دائما جلوی چشمان‌تان باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید ترفیع شغلی بگیرید، باید یک یادداشت به در ورودی بچسبانید؛ محتوای یادداشت باید جوری باشد که همیشه به خاطرتان بیندازد باید بهترین عمل‌کردتان را در کار داشته باشید و با هر چالشی در مقابل‌تان روبه‌رو شوید. به علاوه، یک فهرست شفاف از ویژگی‌های شخصیِ موردعلاقه‌تان، شما را در مسیر بهبود اعتماد به نفس یاری می‌کند.

3. برای خودتان ضرب‌الاجل‌های‌ عاقلانه‌ تعیین کنید

 

تعیین چارچوب‌های زمانی واقعی و در عین حال چالش‌برانگیز بخشی از فرآیند هدف‌گذاری موثر است. برای نمونه، اگر تصمیم بگیرید مهارت جدید و پیچیده‌ای را در سه هفته بیاموزید، قطعا پس از مدت کوتاهی قاطعیت اولیه‌تان فروکش می‌کند زیرا به سرعت بیهودگی این هدف برای‌تان مشخص می‌شود. از طرف دیگر، تعیین اهداف آسان، با ضرب‌الاجل‌های طولانی نیز هدف‌گذاری موثری به حساب نمی‌آید. در این میان، مفیدترین کار این است که هدف اصلی‌تان را به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنید و برای هر کدام ضرب‌الاجل‌های منطقی و منظمی تعریف کنید. زیرکانه‌ترین کار این است که برای خودتان چالش‌های منطقی و معقولی ایجاد کنید که از همان ابتدا محتوم به شکست نباشند.

4. خودتان را مجبور به پاسخ‌گویی کنید

حتما شخصی را داشته باشید که پیشرفت‌های‌تان را قضاوت کند و اگر انگیزه‌تان را از دست بدهید و از مسیرتان منحرف شوید، شما را به راه درست بازگرداند. در انتخاب شخص مورد نظر می‌توانید مثلا از خواهر یا برادرتان کمک بخواهید، در گروهی با اهداف یکسان عضو شوید، یا یک متخصص را به خدمت بگیرید (از قبیل درمان‌گر، مربی زندگی یا مربی ورزشی شخصی). اگر در صورت عدم موفقیت در رسیدن به مراحل ضروری، مجبور به پاسخ‌گویی به شخص دیگری باشید قطعیت اولیه‌تان در هدف‌گذاری متزلزل نخواهد شد.

5. موفقیت را برای خود ترسیم کنید

مثبت‌گرا بمانید؛ هرگز اجازه ندهید اندیشه‌ی شکست احتمالی آزارتان دهد. در حقیقت، به طور کلی از تصور شکست اجتناب کنید. در عوض، از خودتان تصویر واقعی و زنده‌ای بسازید که در آن به تمام اهداف‌تان رسیده‌اید و خودتان را در شرایطی تصور کنید که از تمامی مزایای آن موفقیت بهره‌مند هستید. برای خودتان پیش از خواب، رسمی تعیین کنید که در آن هر شب، به این‌گونه تصاویر بیندیشید و به یاد خودتان بیندازید که موفقیت شده‌اید. این تجسمات فکری به صورت باورنکردنی به شما قدرت می‌دهند، و در مقابل هر چالش در طول روز پر از انرژی‌تان می‌کنند.

6. در رسیدن به اهداف‌تان هر چه سریع‌تر اقدام کنید

سرانجام، گفتن این جملات راحت است که مثلا دیگر از فردا غذاهای سالم‌تر می‌خورم یا پس از به اتمام رساندن پروژه‌‌‌ام در پایان ماه‌، زمان بیش‌تری برای تفریح و سرگرمی اختصاص می‌دهم. با خودتان چانه نزنید؛ از همین امروز کار را برای رسیدن به اهداف‌تان شروع کنید.

 

منبع: مجله موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 1:0 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

 

عوامل کلیدی موفقیت یا شکست وب‌ سایت‌ ها 

داشتن وب‌سایت امروزه بخشی مهم از برنامه بازاریابی شرکت‌ها شده است? اما اکثر وب‌سایت‌های شرکت‌ها کار آیی لازم را ندارند. دلیل اصلی این عدم کار آیی بی‌توجهی به دو نکته بسیار مهم و اساسی است:

  • شرکت‌های طراحی وب‌سایت فقط وب‌سایت طراحی می‌کنند و نه کسب‌وکار آنلاین شما را.
  • وظیفه اصلی مدیریت? برنامه‌ریزی و تحول وب‌سایت? فقط و فقط بر عهده شماست.

 

آیا شما مدیریت و تحول کسب و کارتان را برون سپاری می‌کنید؟ پاسخ به احتمال زیاد منفی است.  البته می‌توانید برای این کار مشاورینی داشته باشید اما باز هم باید هر روزه و یا حداقل هر هفته وقتی را به این کار اختصاص دهید. بنابراین در مورد وب سایت هم این وظیفه مهم بر عهده خود شماست.

 

بنابراین از امروز با نگرش 360 درجه می‌توانید با تغییرات بسیار کوچک سایت تان را متحول کنید. در ابتدا باید سعی کنید کنترل وب‌سایتتان را به طور کامل در دست داشته باشید. یعنی تمامی اطلاعات مدیریتی وب‌سایت را در اختیار داشته باشید? حتماً اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور کنترل پانل میزبان وب سایت  و نرم‌افزار مدیریت وب‌سایت را از شرکت طراحی درخواست کنید که به شما داده شود. مواردی که در ادامه می‌آید برای وب‌سایت هایی است که دینامیک می‌باشند? یعنی شما قادر هستید بخش‌های مهمی مانند منوها? تصاویر و محتوا (مطالب) را از طریق نرم‌افزار مدیریت کنید.

 

حالا می‌پردازیم به قدم‌های اولیه ساخت وب‌سایت با استاندارد 360 درجه:

 

منوها:

 

منوهای وب‌سایت شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن باشند. دلیل اهمیت منو به  دو دلیل زیر است:

  1. منو اولین بخش مواجهه بازدیدکنندگان با وب‌سایت شما هستند. وقتی از طریق موتورهای جستجو یا بصورت مستقیم  وارد یک وب‌سایت می‌شویم ابتدا به منوی سایت نگاه می‌کنیم? پس باید سایت ما دارای منویی بهینه‌شده باشد.
  2. منوها کمک بسیار زیادی به موتورهای جستجو می‌کنند تا صفحات سایت ما را به درستی index کنند.

منوهای وب سایت باید مشخص‌کننده زمینه فعالیت شما باشند. فرض کنید که اگر کسی فقط منوی سایت شما را ببیند آیا می‌تواند حدس بزند که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند یا ابهامات منو موجب می‌شود که به راحتی بر روی دکمه خروج کلیک شود. متأسفانه بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی فاقد این امکان هستند که از طریق منو بتوان به خدمات و توانمندی‌های آنان پی برد.

 

از همین امروز با یک تغییر ساده و بسیار کوچک کارآمدی سایت تان را چند برابر کنید. به جای منوهایی شامل:

 

صفحه اول | درباره ما | تماس با ما | خدمات | محصولات

 

ساختار زیر را جایگزین کنید:

 

صفحه اول | کلمه کلیدی شماره 1 | کلمه کلیدی شماره 2………. | درباره ما | تماس با ما

 

کلمه کلیدی همان کلمه‌ای هستند که افراد برای یافتن شما در موتورهای جستجو آن را تایپ می‌کنند. مثلا اگر حوزه کاری شما در زمینه دکوراسیون داخلی است ساختار منوی شما چیزی شبیه این خواهد بود.

 

صفحه اول | دکوراسیون داخلی | نمونه‌های معماری داخلی | طراحی دکوراسیون داخلی | دکوراسیون منزل | مقالات طراحی داخلی

 

تمامی این کلمات از گوگل استخراج‌شده‌اند و کاربرانی که در این حوزه به دنبال یک شرکت دکوراسیون داخلی می‌گردند از این کلمات استفاده می‌کنند.

 

یکی از سایت هایی که ما بررسی کردیم منویی مانند زیر داشت:

 

صفحه اول | محصولات | دانستنی‌ها  | گالری

 

به نظر شما زمینه کاری این وب سایت چه چیزی می‌تواند باشد؟ نمی‌دانم چه حدسی زده‌اید ولی باید بگویم که زمینه کاری این وب سایت دکوراسیون داخلی است. خوب همین مثال ساده نشان می‌دهد که ساختار منوی بهینه‌سازی شده چقدر می‌تواند برای یک وب سایت حیاتی باشد.

 

بنابراین یک تغییر کوچک می‌تواند سایت شما را از یک وب سایت بی‌هویت تبدیل به وب سایت با هویت کند که فقط با نگاه به منوی آن بتوان به سرعت فهمید در چه حوزه‌ای فعال است. امروز بازدیدکنندگان هیچ علاقه‌ای ندارند که کسب‌وکار شما را حدس بزنند. رمز و راز در دنیای آنلاین که شفافیت اساس آن است کمک چندانی به موفقیت شما نمی‌کند.

 

ساختار پیوندهای داخلی:

 

پیوندهای داخلی هم از اهمیت بسیار زیادی در موفقیت وب‌سایت شما دارند. کاربران به هیچ‌وجه نباید از ارتباط بین صفحات گیج شوند. شما فقط 3-7 ثانیه برای متقاعدکردن بازدیدکننده فرصت دارید. شاید یک مثال بتواند بهتر شرایط را برای شما روشن سازد. شما از طریق موتورهای جستجو مثلاً گوگل به دنبال یک محصول خاص می‌گردید. بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک کرده‌اید? وارد یک صفحه شده‌اید و توضیحات محصول نظر شما را جلب کرده است حالا مثلاً می‌خواهید به اطلاعات تماس این شرکت دست یایید ولی این وب سایت یک کار خلاقانه کرده است و منوی تماس را زیرمجموعه پشتیبانی قرار داده است. خوب واضح است که چه اتفاقی می‌افتد صفحه سایت شما بسته‌شده و بازدیدکننده بر روی یک نتیجه دیگر گوگل کلیک می‌کند. 7 ثانیه شما در همین جا به پایان می‌رسد? با یک شکست در فروش و معرفی محصولتان.

 

لینک‌دهی مناسب از صفحات به صفحات علاوه بر افزایش کار آیی ناوبری وب سایت به موتورهای جستجو هم کمک می‌کنند تا درک بهتری نسبت به ارتباطات میان صفحات وب‌سایت شما به دست آورند و شما را در نتایج بهتری قرار دهند.

 

منبع: مجله موفقیت



تاریخ : پنج شنبه 95/4/31 | 12:46 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری

سرمایه فکری فراهم کننده یک پایگاه منابع جدید است که از طریق آن سازمان می تواند به رقابت بپردازد(بنیتی، 1996).   بنتیس  (1998) معتقد اسـت سـرمایه فکـری عبـارت از تـلاش بـرای اسـتفاده مـؤثراز دانـش (محـصول نهـایی) در مقابـل اطلاعـات (مـاده خـام) اسـت. سـرمایه فکـری اصطلاحی برای ترکیـب دارایـی نـاملموس بـازار،دارائی فکـری، دارائـی انـسانی و دارائـی زیرساختاری است،که سازمان را برای انجام فعالیت هایش توانمند می سـازد (بروکینگ، 1996).  

از دیـدگاه روس و همکارانش  (1997) سرمایه فکری شامل همه فرایندها ودارایی هایی است کـه معمـولاً در ترازنامه نشان داده نمی شوند و همچنین شامل همه دارایی هـای ناملموسـی اسـت (مثـل، مارکها ،ی تجاری حق ثبت وبهره برداری و نامهای تجاری ) که در روش های حسابداریمدرن مورد توجه قرارداده می شوند.به عبارت دیگر، سرمایه فکری عبـارت از جمـع دانـش اعضاء سازمان وکاربرد دانش آنها است . استوارت  (1997)معتقد اسـت سـرمایه فکـری شـامل دانش، اطلاعات، دارائی فکری و تجربه است که می تواند برای ثروت آفرینی مورد استفاده واقع شود.سرمایه فکری توانایی ذهنی جمعی یا دانـش کلیـدی بـه صـورت یـک مجموعـه است .

محققان و دست اندرکاران رشته سرمایه فکری ، برروی سـه عنـصر آن اتفـاق نظر دارند : که عبارتند از  سرمایه انسانی ، و سـرمایه رابطـه ای ، سرمایه سـاختاری.

پرسشنامه ارزیابی سرمایه فکری، توسط بونتیس (1998) ساخته شده است و دارای 42 سؤال بسته پاسخ می باشد . این سازه دارای سه مؤلفه سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای(مشتری) را مورد اندازه‏گیری قرار می دهد.

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.همچنین  همراه آن  2 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

 

 

 

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد کلیک بفرمایید.

 

 



- Human capital

- Structural capital

- Relational capital



تاریخ : چهارشنبه 95/4/30 | 10:41 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه تجارب و عواطف آکسفورد- لیورپول فرم پنج عاملی(O-LIFE )

این پرسشنامه بر اساس تحلیل عاملی 15 مقیاس موجود برای سنجش اسکیزوتایپی ساخته شده است. بیشتر مقیاسهایی که تاکنون در زمینه اسکیزوتایپی ساخته شدهاند، سه عامل را مورد سنجش قرار میدهند که این عوامل اسکیزوتایپی در راستای علائم سه گانه اسکیزوفرنیا قرار میگیرند: خستین عامل به عقاید و ادراکات منحرف یا عقاید و تجارب نابهنجار مربوط میشود؛ این عامل شکل غیربالینی و خفیف بعضی ازعلائم مثبت روانپ ریشی مثل توهم و هذیان را شامل می شود.  دومین عامل اسکیزوتایپی شکل غیربالینی نارساییهای شناختی مثل انسداد فکر و مشکلات توجهی است که در ترکیب با یکدیگر باعث افزایش اضطراب اجتماعی می شوند.  سومین عامل، بی لذتی درونگرایانه است که شکل خفیف و غیربالینی نشانه شناسی منفی روان پریشی مثل کنارهگیری اجتماعی و ناتوانی در تجربه لذت است. پرسشنامه O-LIFE علاوه بر اینها، عامل چهارمی از اسکیزوتایپی را تحت عنوان رفتارغیراجتماعی شناسایی کرده است که این عامل ماهیت ناهمگن اسکیزوتایپی را بهتر و بیشتر نشان می دهد.

به همراه 1 مقاله مرتبط به صورت رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.




تاریخ : یکشنبه 95/4/27 | 7:16 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه ناپیروی تکانشی

این پرسشنامه در واقع یکی از ابعاد پرسشنامه تجارب و عواطف آکسفورد- لیورپول فرم پنج عاملی(O-LIFE )

می باشد.

به همراه 1 مقاله مرتبط به صورت رایگان

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک بفرمایید.




تاریخ : یکشنبه 95/4/27 | 7:3 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

   پرسشنامه استاندارد خلاقیت سلطانی  :

خلاقیت و تولید افکار و اندیشه های جدید توسط مدیران و کارکنان سازمانی دارای اهمیت ویژه ای است و این مهم در سازمان از جایگاه والایی برخوردار است. امروزه سازمانهایی موفق هستند و می توانند در دنیای پررقابت ادامه حیات بدهند که دائماً افکار و اندیشه های جدید را در سازمان کاربردی کنند و این امر توسط مدیران و کارکنان خلاق امکان پذیر است نه تنها در سازمانها بلکه در نظامهای آموزشی نیز تاکید عمده بر پرورش خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان است. معیار اساسی موفقیت یک نظام آموزشی در این است که چقدر افراد بافکر و خلاق تربیت می کند و به تعبیری معلم خوب را کسی می دانند که تفکر و چگونگی استفاده از اطلاعات را به دانش آموزان یاد دهد و آنها را خلاق بار آورد. بنابراین، خلاقیت برای بقای هر جامعه و هر سازمانی لازم است و برای ایجاد و تداوم آن در افراد سازمان بایستی عادت به تفکر را در مدیران و کارکنان ایجاد کرد چرا که خلاقیت با تفکر به وجود می آید و ارزش تفکر به قدری زیاد است که در تعالیم اسلامی ارزش یک ساعت تفکر گاهی با 60 سال عبادت بدنی بدون تفکر ارتقا یافته است.

خلاقیت یا آفرینش برگردانی از واژه ی «Creativity «و به معنای خلق کردن است. از دیدگاه روانشناختی، خلاقیت به معنای پدید آوردن چیزی از چیز دیگر به گونه ای منحصر به فرد است. به عبارت دیگر، خلاقیت به معنی کم یا زیاد کردن یک پدیده و تغییر شکل دادن و یا ترکیب کردن آن با سایر پدیده ها، اشیا یا چیزها است . خلاقیت، بکارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است .

        به نظر  گیلفورد (1950) خلاقیت را مجموعه ‌ای از توانایی ها و خصیصه هاست که موجب تفکر خلاق می شود و مستلزم روانی ،و انعطاف پذیری و اصالت می باشد.(فیضی، 1388 ).خلاقیت یعنی ارائه ی فکر و طرح نوین برای بهبود و ارتقا ء کمیت یا کیفیت فعالیت های سازمان؛ مثلا افزایش بهره وری، افزایش تولیدات یا خدمات، کاهش هزینه ها، تولیدات یا خدمات از روش بهتر، تولیدات یا خدمات جدید و غیره .

روبرت جی استرنبرگ و لیندای اوهارا در بررسی های خود شش عامل را در خلاقیت افراد موثر دانسته اند

 : -1 دانش: داشت ن دانش پایه ای در زمینه ای محدود و کسب تجربه و تخصص در سالیان متمادی

. -2 توانایی عقلانی: توانایی ارائه ی ایده ی خلاق از طریق تعریف مجدد و برقراری ارتباطات جدید در مسائل

. -3 سبک فکری: افراد خلاق معمولا در مقابل روش ارائه شده از طرف سازمان و مدیریت ارشد، سبک فکری ابداعی را بر می گزینند

 . -4 ا نگیزش: افراد خلاق عموما برای به فعل درآوردن ایده های خود برانگیخته می شوند

. -5 شخصیت: افراد خلاق عموما دارای ویژگی های شخصیتی مانند مصر بودن، مقاوم بودن در مقابل فشارهای بیرونی و داخلی و نیز مقاوم بودن در مقابل وسوسه ی همرنگ جماعت شدن هستند

. - 6 محیط: افراد خلاق عموما در داخل محیط های حمایتی بیشتر امکان ظهور می یابند .

موانعی برای بروز خلاقیت وجود دارند که مهمترین آنها عبارتند از : -1 عدم اعتماد به نفس -2 ترس از انتقاد و شکست -3 تمایل به همرنگی و همگونی -4 عدم تمرکز ذهنی و ...

 پرسشنامه خلاقیت دارای  40  سوال بوده و  توسط  دکتر سلطانی تدوین گردیده است.

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.همچنین  همراه آن  2 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

 

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد کلیک فرمایید.

 

 



تاریخ : پنج شنبه 95/4/24 | 10:20 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر

پرسشنامه خصوصیات اخلاقی وودورث[1]

وودورث یکی  از محققانی است که در مورد شخصیت و خصوصیات اخلاقی و درجه بندی افراد از نظر استعدادها مطالعات زیادی انجام داده است . ازجمله کارهای او پرسشنامه ای است که برای سنین دوازده تا شانزده سالگی تنظیم کرده است ، البته با احتیاط می توان این تست را روی کودکان 10 تا 12 و 16 تا 18 ساله نیز اجرا کرد .

این مقیاس نخستین بار در جنگ جهانی اول ساخته شد ولی در پایان جنگ انتشار یافت و هدف از تهیه آن سنجش خصایص شخصیتی داوطلبان ورود با ارتش آمریکا بود. در حقیقت این مقیاس یک مصاحبه کتبی یا مصاحبه کاغذ – مدادی بود که فرم نهایی آن 116 سوال داشت و آزمودنی ها با پاسخ های آری و یا خیر به آن ها جواب می دادند(شریفی، 1386). وودورث در مراحل تدوین مقیاس توانست با تحلیل پاسخ آزمودنی ها امکان جدا کردن افراد بهنجار را از افرادی که گرایش به روان رنجوری  داشتند فراهم کند و موفقیت وی در این امر باعث شد که پس از آن تعداد زیادی پرسشنامه شخصیتی ساخته شود (شریفی، 1386).

 

این آزمون هشت خصوصیات مختلف به شرح زیر را ارزیابی می کند.

 

1-    هیجان پذیری : فرد به محرکات عکس العمل شدید نشان می دهد .

2-   حالت سایکاستنی و وسواس : فرد در تصمیم گیریها مردد و سست است و ترس دارد.

3-   گوشه گیری : فرد از جامعه و اطرافیان دوری می گزیند و تنهایی را ترجیح می دهد.

4-   حالت پارانوئیدی : سوء ظن و بدبینی داشتن و احساس آزار و اذیت از طرف دیگران.

5-   افسردگی : بریدن از اطرافیان و احساس بیماریهای شدید و گاهی گریه کردن و شرح افسردگی

6-   پرخاشگری : فرد کنترل ندارد و در مقابل حالت های هیجانی مقاومت نمی کند .

7-   بی قراری : فرد در یک مکان مشخصی نمی تواند بماند و دائماً دلشوره دارد.

8-   تمایلات ضد اجتماعی : مخالفت و ستیز با قوانین ومقررات اجتماعی و عدم قبول آنها .

 

 

این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.همچنین  همراه آن  3 مقاله مربوطه و به صورت رایگان وجود دارد .

 

برای مشاهده لیست همه ی پرسشنامه  ها اینجا بر روی  پرسشنامه استاندارد کلیک بفرمایید.

 

 



[1]- Woodworth Personal Data Sheet



تاریخ : پنج شنبه 95/4/24 | 6:31 عصر | نویسنده : ابوبکر عزیزی مقدم | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | خرید لینک انبوه | خرید بک لینک ارزان
  • بک لینک با کیفیت | فال تاروت عشق